Top 3 provocari in managementul activitatilor de service si mentenanta si cum le solutionezi

Intr-o era in care tehnologia devine indispensabila in orice industrie, este de la sine inteles ca businessurile care ofera servicii de service si mentenanta vor deveni din ce in ce mai solicitate, iar concurenta va creste odata cu asteptarile tot mai exigente ale clientilor. Prin urmare, daca vrei sa-ti asiguri un loc in piata printre cei care conteaza, este necesar sa te folosesti la randul tau de tehnologie pentru a elimina provocarile care iti afecteaza relatia cu clientii, calitatea serviciilor si situatia financiara a companiei.

Studiile arata ca 80% dintre cei care au schimbat furnizorii serviciilor de service si mentenanta, au luat aceasta decizie doar dupa o prima experienta negativa. Insa, vestea buna este ca exista solutii ERP ce dispun de functionalitati concepute sa gestioneze acest segment de activitate. Cu un ERP Service potrivit poti solutiona simplu dificultatile cu care te confrunti si sa cresti semnificativ profitabilitatea, pentru ca in final sa atingi adevaratul potenial al afacerii tale.

Provocari solutionate cu ERP Service

Calitatea, rapiditatea si costurile minime au devenit diferentiatori cheie pe piata, iar businessurile care activeaza in zona de service si mentenanta nu fac exceptie de la aceasta situatie. Potrivit unui studiu de piata realizat de Verizon Connect, peste 50% din organizatiile care ofera servicii de service si mentenanta afirma ca satisfacerea noilor asteptari din parte clientilor reprezinta cea mai mare provocare cu care se confrunta afacerile din acest segment de activitate. Un procent de 38% dintre respondenti au plasat ineficientele de programare si dispercerizare pe primul loc, iar 34% dintre companiiile din zona de service si mentenanta au specificat ca cea mai mare provocare o reprezinta presiunea competitiva din piata.

In contextul actual, orice provocare gestionata necorespunzator poate da startul unui efect de domino, cauzand un consum crescut de resurse, costuri suplimentare majore si multe alte probleme. In final, acestea iti afecteaza eficienta si calitatea serviciilor, relatia cu clientii, profitabilitatea si imaginea companiei.

Acest articol are rolul in a te ajuta sa intelegi cum un sistem ERP Service poate solutiona principalele provocari din companie, inainte ca acestea sa-ti cauzeze probleme iremediabile si, totodata, cum poti obtine performante maxime cu eforturi si cheltuieli minime.

1. Planificarea optima a interventiilor si alocarea resurselor potrivite la timpul potrivit

Planificarea manuala sau utilizarea unor programe invechite pentru gestionarea interventiilor conduc la un consum suplimentar de resurse, costuri crescute si timpi lungi de asteptare pentru clienti. Aceste practici sunt adesea predispuse erorilor, determinand o planificare ineficienta si consecinte greu de gestionat. Suprapunerile de program si dificultatile de comunicare, alaturi de problemele legate de gestionarea stocurilor, alocarea incorecta a pieselor si deplasarile neproductive sunt cateva situatii ce pot aparea in lipsa unui soft potrivit pentru planificarea interventiilor si alocarea resurselor.

Un soft flexibil de tip ERP Service permite conectarea tuturor departamentelor si proceselor din companie, asigurand o legatura stransa intre zonele cu privire la vanzari, stoc, achizitii, contabilitate. Prin urmare are loc un flux neintrerupt de date, iar tu ai acces imediat la informatiile care conteaza si dispui de o singura versiune de adevar. Un astfel de sistem te ajuta sa inregistrezi rapid nevoile de service, sa planifici activitatile in calendar, sa vizualizezi oricand stocul actualizat, permitand o alocare eficienta a sarcinilor si a resurselor necesare.

Vizibilitatea completa asupra afacerii cu sistem erp service

Prin automatizarile posibile cu un soft service performant, activitatea este mult simplificata, iar riscul de alterare a datelor dispare. Un program adecvat pentru managementul operatiunilor de service cuprinde functionalitati specifice pentru planificarea interventiilor si alocarea optima a resurselor. Acesta include alocarea pieselor si componentelor pentru fiecare interventie in functie de stocul disponibil, iar in situatii de lipsa stoc sau stoc scazut, comenzile de aprovizionare/reaprovizionare se genereaza automat. Softul iti arata in orice moment disponibilitatea tehnicienilor si ferestrele de timp in care poti programa interventiile din teritoriu, tinand cont de nevoile clientului, istoricul acestuia si de toate celelalte informatii relevante din proiect. Asadar, folosind un ERP Service poti planifica optim interventiile, pentru fiecare solicitare transmisa de clienti, alocand oamenii potriviti si resursele potrivite la timpul si locul potrivit.

2. Vizibilitatea completa asupra afacerii si controlul asupra costurilor

Atunci cand nu ai vizibilitate asupra activitatii, resurselor alocate, pieselor si timpilor dedicati fiecarei interventii, nu poti avea nici control asupra operatiunilor si, prin urmare, nici asupra costurilor pe care le implica fiecare proiect. In contextul actual, controlul costurilor este esential pentru o companie care doreste sa ramana relevanta pe piata si sa implementeze cele mai bune strategii de crestere a performantei si profitabilitatii. Este dificil sa reduci costurile si sa imbunatatesti activitatea, daca nu stii care sunt zonele din companie care iti consuma prea multe resurse si ce pierderi iti provoaca.

Software-ul ERP Service iti ofera o imagine clara asupra a ceea ce se intampla si a ceea ce se consuma in compania ta. Un astfel de program este conceput sa te ajute in monitorizarea fiecarui proiect pana la cel mai mic detaliu. Poti face analiza costurilor directe si indirecte asociate activitatilor de service si mentenanta, sistemul luand in calcul inclusiv cheltuielile cu materialele, manopera, echipamentele si timpul de inactivitate. Oferindu-ti informatiile de care ai nevoie in timp real, sistemul iti asigura control de oriunde si oricand asupra activitatilor de service si iti permite sa faci rapid ajustari atunci cand situatia o cere.

erp service asigura un grad inalt de satisfactie in randul clientilor

Un soft de tip ERP Service elimina activitatile care nu aduc plus valoare companiei si imbunatateste semnificativ eficienta programarii, dispecerizarii si nu numai, contribuind direct la economii operationale. Spre exemplu, sistemul te poate ajuta la crearea unor programe optimizate, luand in considerare abilitatile tehnicienilor, locatia si disponibilitatea acestora. Exista, de asemenea, actualizari in timp real privind locatiile tehnicienilor pentru a facilita deciziile informate de dispecerizare si pentru a imbunatati alocarea resurselor. Un soft performant ERP Service include de regula si functionalitati de optimizare a rutelor care iau in considerare diferiti factori, cum ar fi traficul si distantele de lucru. Aceste caracteristici iti pun la dispozitie sugestii privind rutele cele mai eficiente pentru a reduce cheltuielile legate de consumul de combustibil si a spori productivitatea tehnicienilor. Un ERP Service iti poate oferi cadrul necesar si instrumente moderne pentru ca tu sa poti valorifica la maxim echipamentele si celelalte resurse de care dispui si, in final, sa oferi servicii de calitate la costuri cat mai reduse.

3. Asigurarea unui grad inalt de satisfactie in randul clientilor

Asigurarea unui grad inalt de satisfactie in randul clientilor este obiectivul final suprem pe care orice companie ce desfasoara activitate de service si mentenanta il urmareste, indiferent de industria din care face parte. Fie ca este vorba despre timpul necesar pentru rezolvarea unei probleme a unui client sau despre calitatea efectiva a serviciului furnizat, activitatile de teren sunt adesea masurate in functie de satisfactia clientilor. Un serviciu deficitar duce la pierderea clientilor si, implicit, la scaderea veniturilor, iar impactul negativ pe termen lung asupra companiei, de cele mai multe ori, consta intr-o imagine in piata greu de corectat si in pierderi financiare majore.

Prin multiplele functionalitati de care dispune un sistem ERP performant dedicat companiilor din zona de service si mentenanta te poate ajuta sa raspunzi cu succes celor mai exigente cerinte, acesta fiind capabil sa iti asigure un management optim al tuturor etapelor de lucru. Datorita componentei mobile, un soft service de tip ERP permite eficientizarea operatiunilor din teritoriu si nu numai.

Cu ERP Service imbunatatesti procesele interne, accesul la date si fluxurile de lucru si oferi experiente mai rapide, mai eficiente si personalizate. In plus, feedbackul clientilor poate fi colectat in timp real, astfel incat sa iei rapid masuri pentru ajustarea eventualelor probleme, inainte sa se ajunga la situatii critice care iti pot afecta veniturile si relatiile de business.

Asigura succesul afacerii tale cu ajutorul inovatiilor tehnologice

Indiferent daca oferi servicii de service si mentenata clientilor tai sau detii o echipa tehnica pentru interventiile referitoare la instalatiile si echipamentele pe care le utilizezi intern, ai nevoie de un management eficient al activitatilor de service. Planificarea interventiilor, monitorizarea timpului, controlul costurilor si gestionarea echipamentelor, stocurilor si echipelor, sunt aspecte ce trebuie tratate cu importanta maxima, iar datorita progresului tehnologic, managementul acestora il poti face optim cu un sistem ERP Service.

Un soft modern de tip ERP Service trebuie sa includa programarea, dispecerizarea, atribuirea sarcinilor si monitorizarea echipelor sau tehnicienilor de la distanta, pentru a asigura o livrare eficienta, rapida si de inalta calitate a serviciilor. Totodata, acesta trebuie sa ofere tehnicienilor acces la date in timp real, de oriunde s-ar afla, si sa dispuna de capabilitati avansate de integrare. O astfel de solutie te va ajuta in coordonarea si optimizarea operatiunilor de service, asigurandu-ti totodata avantajul competitiv pe piata de care ai nevoie. In acest mod, satisfactia clientilor este garantata, iar tu te bucuri de o afacere profitabila gestionata simplu cu ajutorul tehnologiilor de ultima generatie.

SeniorXRP: ERP modern cu modul de Service inclus destinat furnizorilor de servicii si producatorilor de echipamente si utilaje

Sistemul SeniorXRP de la Senior Software dispune de un modul avansat de tip ERP Service, dezvoltat pentru a aborda si elimina provocarile operationale cu care se confrunta companiile care desfasoara activitate de service si mentenanta. Solutia, avand o structura modulara, permite implementarea exact a acelor module de care ai nevoie, iar datorita scalabilitatii, sistemul creste odata cu businessul tau, sustinand pe deplin dezvoltarea companiei.

Modulul ERP Service din SeniorXRP ofera o integrare completa a operatiunilor de teren cu activitatile de back-office, ceea ce determina eficientizarea livrarilor, reducerea timpului de raspuns si minimizarea costurilor. Perfect integrat cu zonele de vanzari, stocuri, achizitii, contabilitate si nu numai, modulul ERP Service fluidizeaza fluxul de date si permite cresterea operativitatii in activitatile de zi cu zi.  Cu ajutorul sistemului, tehnicienii din teren pot accesa aplicatia cu usurinta de pe dispozitivele mobile, avand toate datele necesare la indemana, iar echipa manageriala dispune de vizibilitate asupra tuturor informatiilor necesare pentru imbunatatirea rapida a serviciilor oferite. Companiile isi pot imbunatati procesul decizional prin accesul la rapoarte si dashboarduri detaliate, usor de interpretat si bazate pe informatii actualizate, obtinand astfel perspective clare asupra nevoilor viitoare.

Citeste si:

Industrii

Factsheet SeniorXRP

Descarca gratuit factsheetul solutiei SeniorXRP si afla cum te poate ajuta solutia sa iti dezvolti afacerea!