Un sistem ERP gestioneaza toate operatiunile desfasurate de companie, si, din acest motiv, orice actiune care poate pune in pericol datele organizatiei, precum accesul persoanelor neautorizate sau chiar atacurile cibernetice, poate afecta semnificativ bunul mers al afacerii. Pentru a evita o astfel de situatie, furnizorii de sisteme ERP au investit semnificativ in securitatea datelor, oferindu-le utilizatorilor o varietate mare de modalitati de protejare a informatiilor, incluse in sistem sau disponibile in afara acestuia. Din urmatorul articol vei afla 6 modalitati prin care sistemul ERP iti protejeaza datele.
Ce este securitatea datelor?
Securitatea datelor se refera la masurile de protectie puse in aplicare pentru a proteja datele companiei impotriva accesului neautorizat, precum si pentru a pastra confidentialitatea, integritatea si disponibilitatea acestora. Prin urmare, securitatea datelor presupune implementarea unor instrumente si tehnologii care sporesc vizibilitatea organizatiei in ceea ce priveste locul in care se afla datele sale critice precum si a modului in care acestea sunt accesate si utilizate.
Care este rolul unui sistem ERP in siguranta datelor?
Sistemul ERP este o platforma informatica unica, care permite monitorizarea, controlul si managementul integrat al tuturor proceselor si operatiunilor derulate de o companie. Implementarea unui sistem ERP performant asigura o securitate sporita asupra tranzactiilor si informatiilor sensibile ale companiei, acesta oferind multiple modalitati de protejare a datelor printre care se numara si:
1. Accesul pe baza de roluri
In ERP, accesul la informatii este stabilit la nivel de Utilizator, prin intermediul Rolului detinut de acesta in cadrul companiei. Utilizatorii care au acelasi rol vor avea aceleasi drepturi de acces la informatiile din sistemul ERP. Drepturile de acces pot fi stabilite astfel incat sa ofere acces doar la anumite informatii, documente sau rapoarte din ERP, sa interzica accesul la anumite sectiuni / module, eliminandu-le din meniul aplicatiei ERP sau sa atribuie drepturi restranse pe anumite documente, in cazul in care datele pot fi vizualizate, dar nu pot fi modificate. Utilizarea acestui tip de acces la aplicatia ERP permite ca orice modificare facuta la nivel de rol sa fie aplicata automat tuturor utilizatorilor care au acel rol.
2. Securitate definita la nivel de ecran si camp
Sistemul ERP nu permite doar stabilirea dreptului de acces la nivel de document, ci pana la nivel de camp. Fiecare camp poate avea propriile reguli de acces setate. De exemplu, se poate seta ca vanzatorii sa aiba drepturi de editare a datelor de contact ale clientilor, dar sa nu poata modifica limita de credit sau termenul de plata.
3. Securitatea la nivel de companie
Daca din acelasi grup fac parte mai multe companii sau exista mai multe puncte de lucru, poate fi setat cu usurinta ca utilizatorii sa acceseze doar datele companiei / punctului de lucru de care apartin.
4. Autentificare in 2 pasi, in sistemul ERP
Accesul pe baza de parola reprezinta unul dintre cele mai comune moduri de protejare a conturilor, insa acesta a devenit, cu timpul, vulnerabil pentru ca utilizatorii isi seteaza parole usoare, ce pot fi gestionate gresit, furate sau chiar deduse. In acest sens, sistemul ERP permite setarea unor conditii pentru formarea parolelor: un anumit numar de caractere pe care sa il contina sau schimbarea acesteia la un anumit interval.
Cu toate acestea, chiar daca parola indeplineste un nivel mare de complexitate, atacatorii gasesc tot mai des modalitati sa acceseze datele si, astfel, un utilizator de ERP poate deveni o victima. Pentru a impiedica o astfel de situatie, in sistemul ERP autentificarea se poate face in 2 pasi: parola plus cod primit prin sms / e-mail, aceasta modalitate fiind mult mai sigura impotriva atacurilor
5. Auditarea este posibila pana la nivel de camp
Un sistem ERP modern asigura control sporit asupra modificarilor care au loc in sistem, pentru ca ofera companiilor informatii complete despre actiunile realizate de utilizatori, la nivelul fiecarei forme din sistemul ERP. Auditarea ERP inregistreaza fiecare actiune realizata de utilizatori, precum:
De asemenea, se poate vedea foarte usor cine si cand a operat in sistemul ERP.
6. Back-up in cloud
Implementarea backup-ului de date in cloud contribuie la consolidarea strategiei de protectie a datelor unei organizatii, fara a creste volumul de munca al personalului. Backup-ul in cloud reprezinta copierea unui fisier sau a unei baze de date intr-o locatie secundara, in afara propriului server, pentru a fi recuperata in caz de defectiune a echipamentului sau in cazul unui eveniment neplacut. Serverul secundar si sistemele de stocare a datelor sunt, de obicei, gazduite de un furnizor tert de servicii, care percepe de la clientul serviciului de backup o taxa in functie de spatiul sau capacitatea de stocare utilizata, de latimea de banda de transmisie a datelor, de numarul de utilizatori, de numarul de servere sau de numarul de accesari ale datelor.
SeniorXRP – sistem ERP complet pentru automatizarea, monitorizarea si auditul datelor
SeniorXRP este o platforma de tip ERP care combina functionalitatile de securitate cu instrumentele de customizare. De la primul contact cu SeniorXRP, utilizatorul isi desfasoara activitatea eficient si in siguranta. Sistemul asigura integritatea si securitatea datelor si ajuta la gestionarea cu usurinta a volumelor mari de date asociate unei aplicatii ERP. In plus, SeniorXRP le ofera utilizatorilor instrumentele necesare si capacitatea de a implementa proceduri bine definite, care au rolul de a eficientiza procesele interne, oferind totodata un control strict al informatiilor critice.
De ce sa alegi SeniorXRP?
Datele organizatiei sunt stocate si procesate pe un server dintr-o locatie sigura, aleasa de tine. Informatiile sunt stocate in format criptat in baza de date, iar comunicarea in cadrul retelei este criptata. De asemenea, ai oricand posibilitatea sa restrictionezi accesul unui utilizator.
Poti sa stochezi sistemul atat in Cloud - public sau privat, cat si pe propriul server. Poti oricand sa treci de la o modalitate la alta, in functie de nevoile tale curente cu privire la securitate.
Accesul pe baza de roluri iti permite sa le oferi angajatilor acces la sistem in functie de atributiile pe care le au. Administratorul sistemului primeste rapoarte complete de audit cu privire la informatiile de logare, IP si toate modificarile realizate de catre un utilizator.
Citeste si:
Industrii
Factsheet SeniorXRP
Descarca gratuit factsheetul solutiei SeniorXRP si afla cum te poate ajuta solutia sa iti dezvolti afacerea!