Caracteristicile productiei
pe baza de proiecte:

  • Produse similare sunt realizate in numar mare, procesul de productie fiind diferit de la un caz la altul.
  • Multe produse au componente comune, care sunt produse in cantitati mai mari pentru a castiga timp.
  • Permite producerea unor combinatii unice de produse si servicii.
  • Cerintele speciale venite din partea clientilor sunt tratate ca proiecte separate.

Productia pe baza de proiect se realizeaza la scara mare si implica fabricarea unor produse complexe, specializate, de regula de dimensiuni mari, personalizabile, cum ar fi automobilele sau locuintele.

Procesele de productie sunt complexe si difera de la un model sau tip de produs la altul, costurile sunt foarte mari si fiecare proiect in parte este personalizat dupa nevoile fiecarui client. Astfel, procesele de productie sunt de durata lunga.

Productia pe baza de proiect: probleme & solutii

Management de proiect dificil: Deseori, in proiectele la scara mare care nu sunt digitalizate, managerii trebuie sa controleze in detaliu fiecare etapa si operatiune pentru a asigura calitatea – lucru total ineficient.

Solutia: Toate proiectele, indiferent de dimensiune si valoare, trebuie sa fie integrate intr-un singur sistem, unde orice personal implicat in acesta are acces in timp real si de oriunde la orice informatie si poate face orice modificare necesara.

Lipsa informatiilor: Exista cazuri in care unele proiecte pot esua din cauza informatiilor eronate, incomplete sau chiar inexistente primite de catre echipe. Nu numai participantii la procesul de productie pot lucra cu informatii insuficiente – acestea pot ajunge mai departe chiar si catre clientul final.

Solutia: Toate datele ce tin de proiecte, procese si parteneri sa fie integrate in acelasi sistem, sa fie legate intre ele, sa poata fi actualizate oricand si sa fie accesibile oricand, de oriunde si de catre orice membru al echipei.

Stocuri gestionate necorespunzator: Proiectele pot intampina atat situatii in care fie nu sunt destule materiale in stoc fie in care apare suprastocurile, ducand astfel la scaderea profitabilitatii, la intarzierea proiectului sau la blocarea resurselor si a proceselor.

Solutia: Gestionarea necesarului de resurse, materiale, manopera, utilaje si capacitate de productie sa fie planificata in timp, fie automat, pe baza parametrilor calculati de sistem, fie manual, in cazul in care se doreste.

Care sunt beneficiile?

Trasabilitate completa a stocurilor si a proceselor
Sincronizarea cererii cu oferta
Simplificarea procesului de ofertare
Imbunatatirea comunicarii intre departamente
Acuratete si transparenta in stabilirea preturilor
Eliminarea erorilor de natura umana
Dimensionarea corecta a necesarului de materiale
Plainificarea optima a resurselor de productie

Fluxul complet de gestionare a
productiei pe baza de proiect:

Lead
Oportunitate
Oferta de proiect
Planificare proiect
Aprobare si incepere proiect
Comenzi de vanzare
Comenzi de productie
Planificare productie
Aprovizionare
Lansare si scanare
Livrare si service
Finalizare proiect
Customizare procese

De la prima interactiune cu un potential client, vanzatorul poate adauga toate informatiile obtinute in SeniorXRP, de pe orice dispozitiv.

Sistemul iti permite sa atasezi activitati, imagini, fisiere sau orice detalii relevante pentru vanzare, disponibile de acum tuturor departamentelor din companie interesate (vanzari, marketing, financiar etc).

Leadurile pot fi clasificate in functie de natura cererilor – acestea isi vor pastra caracteristica pe toata durata fluxului de lucru, dupa ce sunt transformate.

Indiferent de nivelul de complexitate al procedurilor utilizate in companie, acestea pot fi incorporate in fluxul din platforma.

Pe masura ce potentialul client devine interesat de produsele tale, il poti converti intr-o oportunitate de vanzare. In cazul de fata, oportunitatea va fi de tip proiect, urmand a purta aceasta caracteristica pe tot parcursul fluxului de lucru.

In aceasta etapa vei strange toate specificatiile tehnice si le vei atasa in sistem pentru a putea face o oferta de pret.

Pe masura ce vanzarea avanseaza, oportunitatea va trece prin diverse etape prestabilite, precum: negociere, dezvoltare, contract.

Continuand negocierile anterioare, vanzatorul va genera o oferta, pe structura careia se va putea genera ulterior proiectul.

Sunt stabilite etapele proiectului, perioadele de timp in care se vor desfasura si activitatile din fiecare (aprovizionare, productie, livrare, instalare, training, mentenanta etc).

Pentru fiecare etapa sau task din proiect se vor calcula automat bugete de venituri si cheltuieli, oferind vizibilitate asupra profitabilitatii. Dupa ce se dovedeste ca oferta va fi profitabila, se va trimite clientului potential.

Pe masura ce discutiile avanseaza, oferta poate suferi diverse modificari – de pret, cantitate, perioade etc. Managerii au vizibilitate completa si primesc notificari cand apare orice modificare in procesul de negociere si pot aproba sau interveni in cazul in care este nevoie.

Odata ce oferta a fost acceptata si oportunitatea a fost transformata in proiect, incepe procesul de planificare a acestuia. SeniorXRP ofera posibilitatea de a crea un proiect nou de la zero sau automat, pe baza ofertei de proiect finale.

Se stabilesc detalii generale, se pot face setari de vizibilitate si acces, se aloca taskuri fiecarui angajat si se aleg echipamentele si utilajele ce urmeaza sa fie folosite.

Fiecarui task din proiect ii sunt alocate etape, bugete si le sunt calculate costurile, veniturile si gradul de profitabilitate.

Inainte de intrarea in etapa propriu-zisa de productie, proiectul va fi aprobat, respins sau supus unor modificari.

Datorita faptului ca platforma SeniorXRP permite tuturor departamentelor din companie sa aiba acces in timp real la toate informatiile, in aceasta etapa pot fi implicate toate departamentele: financiar-contabil, productie, logistica, vanzari etc.

Dupa ce au fost primite toate aprobarile, fluxul operational continua: fiecarei etape a proiectului ii vor fi asociate comenzi de vanzare si apoi ulterior comenzi de productie, ce vor putea fi urmarite in timp real.

Vanzatorul va genera comenzi de vanzare direct din oferta din proiect, avand posibilitatea sa modifice sau sa adauge comenzi noi cat timp proiectul este deschis.

Toate politicile comerciale stabilite vor fi preluate automat si calculate, inclusiv discounturile, setarile de livrare, taxele etc. In momentul generarii comenzii de vanzare, vor fi rezervate direct toate materialele din depozit si vor fi generate automat liste de picking.

Mai departe, toate departamentele care urmeaza sa fie implicate in fluxul de lucru vor primi automat notificari referitor la toate modificarile intervenite in proces sau in taskuri. Pot primi notificari si angajatii din fabrica, pe dispozitivele mobile.

Din comanda de vanzare se va genera comanda de productie care va fi trimisa la fabrica. Comanda de productie contine toate informatiile cu privire la costuri, retete si etape de productie, permitand astfel urmarirea intregului proces de productie.

Inginerii si operatorii din fabrica vor primi pe dispozitivele mobile, pe langa comenzile de productie detalii tehnice, scheme, instructiuni si recomandari referitoare la produsele ce urmeaza sa fie fabricate.

Supervizorii si managerii vor putea urmari progresul fiecarei etape din proiect in timp real, aplicatia mobila SeniorXRP permitand angajatilor sa trimita oricand date, direct din fabrica.

Inainte de a intra efectiv in productie, comanda trebuie planificata, in functie disponibilitatea resurselor: utilaje, oameni, materii prime.

Planificatorul decide detaliile productiei si daca sunt necesare achizitii, transferuri si productie de materii prime, semifabricate sau subansambluri.

Acesta revizuieste si executa intregul plan de materiale in timp real direct din forma de planificare a necesarului de materiale (MRP), care afiseaza toate activitatile, comenzile, cerintele, stocurile si recomandarile pentru un produs sau subansamblu.

In cazul in care materialele sau subansamblurile necesare pentru productie nu sunt in stoc, planificatorul va crea comenzi de aprovizionare sau de transfer.

Comenzile pot fi generate atat manual cat si automat, conform sabloanelor setate sau necesarelor calculate direct de catre sistem. Ele pot fi trimise automat catre toate locatiile de depozitare ale companiei si catre furnizorii companiei, in cazul in care trebuie achizitionate resurse.

Dupa caz, pot fi setate notificari de aprobari pe baza de roluri, ajutand la eliminarea erorii umane in cazul operarii manuale.

Dupa ce comanda a intrat in productie, cu functionalitatea de scanare de pe dispozitive mobile din SeniorXRP, inginerii si sefii de echipa au trasabilitate completa asupra resurselor si proceselor.

Supervizorii au vizibilitate completa asupra modului in care decurg operatiunile din fabrica si pot face ajustari in timp real, fie ca vine vorba de materiale, utilaje sau manopera, fiecare activitate putand fi pontata prin scanare sau introducere manuala intr-un dispozitiv mobil.

Tot prin scanare se inregistreaza produsul finit care va fi dus in depozit si odata cu acest pas este inchisa comanda de productie.

Din comanda de vanzare se va genera factura, iar prin intermediul portalului B2B clientul va fi notificat ca produsul lui este pregatit de livrare. Dupa ce produsul este trimis in livrare, poate fi urmarit in timp real atat de catre producator cat si de catre client.

Tot prin intermediul portalului, clientul va putea sa plaseze comenzi de service si poate incheia chiar si un contract de mentananta recurenta.

Pentru cazurile in care produsele trebuie instalate la client (de exemplu, echipamente industriale), echipele de montaj pot fi trimise, urmarite si gestionate cu usurinta prin functionalitatile sistemului.

Odata ce toate produsele au fost fabricate, livrate si instalate, daca a fost cazul, proiectul va fi marcat ca fiind finalizat. Ulterior, pentru acelasi client, pot fi deschise proiecte de mentenanta, suport sau proiecte noi de productie.

Managerii pot urmari profitabilitatea tuturor proiectelor, atat la nivel global cat si pentru fiecare faza a proiectelor. Rapoartele de bilant din SeniorXRP iti permit sa vezi ce operatiuni, produse, taskuri sau etape au fost mai profitabile, cum au evoluat fata de ce a fost previzionat si care au fost totalurile la finalul proiectului.

De asemenea, costurile din mai multe serii de productie pot fi gestionate agregat, pentru a permite calculul profitabilitatii pentru contracte si operatiuni de dimensiuni mari, pe termen mai lung.

Ulterior, rapoartele pot fi trimise catre orice departament sau partener este nevoie pentru a gasi solutii de imbunatatire pe viitor.

Platforma SeniorXRP este una modulara, astfel ca poate fi customizata pentru nevoile fiecarui producator, oricat de complexa ar fi activitatea acestuia.

Pe de alta parte, fiind extrem de scalabil, SeniorXRP le permite sa porneasca doar cu modulele de baza si sa adauge functionalitati pe masura ce isi doresc sa automatizeze toate ariile afacerii.

In cazul produselor complexe sau noi, SeniorXRP ofera posibilitatea de a se integra cu orice software de proiectare, simplificand semnificativ munca inginerilor.

De asemenea, fiind o platforma Open API, solutia se poate integra cu toate solutiile din portofoliul Senior Software sau cu orice alt sistem informatic.

Vezi cum se potriveste SeniorXRP modelului tau de business!

Alege solutia care acopera cu succes nevoile oamenilor din toate departamentele,
de la resurse umane si financiar pana la achizitii, vanzari, B2B, sau logistica.