Cum sa fii mereu la zi cu obligatiile declarative si de plata si sa optimizezi modul de lucru?
Gestionarea la timp si in mod corect a activitatilor legate de declaratii fiscale si rapoarte informative nu ar trebui sa fie un factor de stres sau consumator de timp si resurse.
Furnizorii de sisteme software vin cu solutii moderne pentru optimizarea operatiunilor ce tin de depunerea declaratiilor fiscale sau a formularelor informative.
Astfel de sisteme preiau in mod automat informatii corecte, permit includerea de alerte si notificari si sunt extrem de simplu de utilizat.
Ce tip de solutii simplifica procesele de depunere a declaratiilor si permit gestionarea eficienta a intregii organizatii?
Din cateva clickuri, cu ajutorul sistemelor de tip ERP oferite de furnizorii de solutii software, precum SeniorXRP de la Senior Software, poti verifica, genera si exporta declaratii ANAF si formulare statistice, conform prevederilor legale in vigoare. Datele sunt preluate automat de sistem, astfel incat timpul dedicat operatiunilor legate de depunerea si completarea acestor declaratii fiscale si formulare informative este redus semnificativ.
Totodata, in cadrul sistemelor poti include atentionari ca sa te asiguri ca totul se desfasoara dupa un program prestabilit. Aceste sisteme vin cu multiple avantaje nu doar pentru zona de contabilitate, ci si pentru celelalte departamente din cadrul companiei. Tot ce ramana de facut este sa alegi ERP-ul potrivit, cu ajutorul caruia poti simplifica si eficientiza activitatile contrabile si nu numai.
Ce declaratii pot fi generate cu sisteme de tip ERP?
Declaratie statistica privind comertul de bunuri intre tarile din UE:
Declaratia Intrastat se depune lunar, la INS, pana la data de 15 a lunii urmatoare celei de referinta, de catre operatorii economici ale caror introduceri si/sau expedieri de bunuri din sau catre statele membre UE depasesc pragurile valorice stabilite pentru anul de referinta.
Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national:
Declaratia 394 se depune la ANAF de catre persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania, care trebuie sa declare livrarile de bunuri, prestarile de servicii si achizitiile de bunuri/servicii realizate pe teritoriul Romaniei catre/de la orice persoana. Declaratia 394 se depune pana pe date de 30 inclusiv a lunii urmatoare incheierii perioadei de raportare, declarate pentru depunerea decontului (luna, trimestru etc). Cand perioada de raportare este luna calendaristica, termenul de depunere pentru luna ianuarie este pana la data de 28, respectiv 29 februarie.
Declaratie recapitulativa privind livrarile / achizitiile / prestarile intracomunitare:
Declaratia 390 VIES se depune la ANAF, lunar, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare unei luni calendaristice, de catre persoane impozabile intregistrate in scopuri de TVA, care realizeaza operatiuni intracomunitare.
Formular pentru decont de taxa pe valoarea adaugata (TVA):
Declaratia 300 se depune la ANAF, lunar, trimestrial, semestrial sau anual, in functie de tipul contribuabilului, pana la data de 25 a lunii care urmeaza perioadei de referinta. Formularul pentru decont de TVA se depunde de catre persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 316 din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat:
Declaratia 100 se depune la ANAF, de catre contribuabilii carora le revin obligatiile declarative si de plata pentru impozitele si taxele cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa. Se depune lunar (pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare perioadei de raportare), trimestrial – de catre platitorii de impozit pe profit si de platitorii de impozit pe venitul microintreprinderilor – sau la alte termene, in functie de domeniul de activitate si de natura veniturilor obtinute.
Declaratie privind impozitul pe profit:
Declaratia 101 se depune la ANAF, anual, pana la data de 25 martie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul, obligativitatea revenind platitorilor de impozit pe profit.
Cum sustine un sistem performant de tip ERP activitatile contabile dintr-o companie?
Cu ajutorul unui sistem de tip ERP poti procesa rapid tranzactii, poti genera rapoarte financiare, declaratii fiscale si formulare statistice si informative. Toate activitatile complexe din cadrul departamentelor de contabilitate pot fi gestionate mult mai usor cu sistemul ERP potrivit, in comparatie cu programele de contabilitate clasice.
Un aspect extrem de important este ca accesul la date si documente de interes se realizeaza imediat. Pentru afacerile cu fluxuri de lucru lungi si complexe, cel mai bun sistem ERP cu ajutorul caruia poti gestiona simplu si eficient obligatiile declarative si de plata si celelalte operatiuni contabile este SeniorXRP de la Senior Software.
Cum te ajuta SeniorXRP?
Senior Software, furnizor de solutii software integrate pentru managementul afacerii, prin sistemul SeniorXRP, pune la dispozitia companiilor sustinerea necesara in demersurile declarative si operationale. Rapoartele si declaratiile fiscale pot fi generate printr-o simpla apasare de buton, si apoi transmise automat catre ANAF.
Iata cateva dintre avantajele si caracteristicile solutiei SeniorXRP de la Senior Software - sistem de tip ERP destinat organizatiilor cu fluxuri lungi si complexe de business:
Ce declaratii poti genera din acest tip de sistem ERP?
SeniorXRP prezinta o gama larga de caracteristici si functionalitati care acopera necesitatile pe zona financiar-contabila din companiile cu activitati complexe, dar si nevoile de business din alte departamente. Direct din SeniorXRP, poti genera Declaratiile 100, 101, 300, 390, 394 si Intrastat, sistemul oferind si functii de: calcul automat, editare, validare, export XML, export PDF sau semnare PDF.
Despre SeniorXRP
Conceput pentru gestionarea fluxurilor si operatiunilor complexe de business, SeniorXRP este un sistem ERP web-based care dispune de o flexbilitate crescuta. Sistemul permite gestionarea in mod unitar si integrat a diferitelor procese dintr-o companie, indiferent de industria din care face parte (Productie, Distributie, Servicii, Retail & E-commerce, Constructii). SeniorXRP dispune de functionalitati extinse de ERP, WMS, CRM, gestionare documente, portal B2B, toate intr-o singura platforma de ultima generatie.
Afla mai multe detalii despre platforma pentru digitalizare SeniorXRP!
Alege solutia care acopera cu succes nevoile oamenilor din toate departamentele,
de la resurse umane si financiar pana la productie, achizitii, vanzari, B2B sau logistica.